Dzięki osiąganym wynikom oraz stałemu rozwojowi działalności w trakcie minionego roku zarówno suma bilansowa Grupy, jak i poziom kapitałów własnych, po raz pierwszy w historii przekroczyły symboliczny 1 mld zł.
- Rok ubiegły był dla nas okresem wytężonych inwestycji. Wydatki Grupy na produkcję gier i nowych technologii, wyniosły blisko 100 mln zł. To znaczy, że skumulowane saldo nakładów na projekty, nad którymi pracowaliśmy w minionym roku przekroczyło łącznie ćwierć miliarda zł. W procesie dewelopmentu zawsze przyświecają nam nadrzędne cele – dostarczenia graczom bezkonkurencyjnej jakości i wciągającej historii, dzięki czemu nasze gry sprzedają się latami i pozytywnie dokładają się do wyniku Grupy – powiedział Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu do spraw finansowych CD Projekt.
- W minionym roku znacznie zwiększyliśmy moce twórcze zarówno w ramach studia w Warszawie, jak i w Krakowie. Dołączył do nas też bardzo uzdolniony zespół z Wrocławia oraz twórcy ze Spokko, którzy w ramach nowo powołanej spółki pracują nad nieogłoszonym jeszcze projektem mobilnym. Pod względem rozbudowy potencjału twórczego był to najbardziej intensywny rok w naszej historii– powiedział Adam Kiciński, prezes CD Projekt.
Niezależnie od działań produkcyjnych Spółka była intensywnie zaangażowana w komunikacje z graczami – skupioną głównie na dwóch projektach: Cyberpunk 2077 i Gwint. Cyberpunkzostał w ubiegłym roku po raz pierwszy pokazany dziennikarzom, a następnie szerokiej publiczności. Godzinną prezentację gry na zamkniętych pokazach podczas targów E3 i gamescom obejrzało łącznie ponad 2800 gości, wśród nich YouTuberzy i streamerzy o zsumowanych zasięgach 250 mln obserwujących. Materiały wideo udostępnione w 2018 r. przez studio CD Projekt Red miały ponad 50 mln odsłon.
- W 2018 roku pracowaliśmy też nad zapewnieniem premierze Cyberpunka najszerszej możliwej obecności na półkach sklepowych całego świata. Podpisaliśmy szereg umów na dystrybucję fizyczną obejmujących już w sumie kilkadziesiąt krajów, w tym kluczowe dla nas terytoria Ameryki Północnej i zachodniej Europy. Kolejne umowy są finalizowane– dodaje Kiciński.
Pod koniec roku miała miejsce premiera Wojny Krwi oraz pełnej wersji Gwinta, dla którego producent zapowiada nowe, atrakcyjne treści i funkcjonalności. Pierwszy dodatek pt. Krwawa Klątwa trafi do użytkowników już 28 marca.
Ubiegły rok był również ważny dla segmentu GOG.com, który świętował swoje 10-lecie. Platforma ma obecnie w ofercie ponad 2700 tytułów i właśnie dodała do swojego katalogu kultowy tytuł Blizzarda – Diablo, a wkrótce do oferty trafią także legendarny Warcraft – Warcraft: Orcs & Humans oraz Warcraft II.
źródło: CD Project
Strefa Biznesu: Co Polacy sądzą o nowych technologiach?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?