Wiedźmin 3 w kolejnym roku kluczowy dla finansów CD Projekt

red
Przychody Grupy Kapitałowej CD Projekt w 2018 r. osiągnęły poziom 363 mln zł, a zysk netto wyniósł 109 mln zł. Kolejny rok z rzędu wynik Grupy zbudowany był na bardzo dobrej sprzedaży Wiedźmina 3: Dziki Gon. W segmencie GOG najlepszym przychodowo tytułem był również tytuł z wiedźmińskiego uniwersum - Gwint.

Dzięki osiąganym wynikom oraz stałemu rozwojowi działalności w trakcie minionego roku zarówno suma bilansowa Grupy, jak i poziom kapitałów własnych, po raz pierwszy w historii przekroczyły symboliczny 1 mld zł.

- Rok ubiegły był dla nas okresem wytężonych inwestycji. Wydatki Grupy na produkcję gier i nowych technologii, wyniosły blisko 100 mln zł. To znaczy, że skumulowane saldo nakładów na projekty, nad którymi pracowaliśmy w minionym roku przekroczyło łącznie ćwierć miliarda zł. W procesie dewelopmentu zawsze przyświecają nam nadrzędne cele – dostarczenia graczom bezkonkurencyjnej jakości i wciągającej historii, dzięki czemu nasze gry sprzedają się latami i pozytywnie dokładają się do wyniku Grupy – powiedział Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu do spraw finansowych CD Projekt.

- W minionym roku znacznie zwiększyliśmy moce twórcze zarówno w ramach studia w Warszawie, jak i w Krakowie. Dołączył do nas też bardzo uzdolniony zespół z Wrocławia oraz twórcy ze Spokko, którzy w ramach nowo powołanej spółki pracują nad nieogłoszonym jeszcze projektem mobilnym. Pod względem rozbudowy potencjału twórczego był to najbardziej intensywny rok w naszej historii– powiedział Adam Kiciński, prezes CD Projekt.

Niezależnie od działań produkcyjnych Spółka była intensywnie zaangażowana w komunikacje z graczami – skupioną głównie na dwóch projektach: Cyberpunk 2077 i Gwint. Cyberpunkzostał w ubiegłym roku po raz pierwszy pokazany dziennikarzom, a następnie szerokiej publiczności. Godzinną prezentację gry na zamkniętych pokazach podczas targów E3 i gamescom obejrzało łącznie ponad 2800 gości, wśród nich YouTuberzy i streamerzy o zsumowanych zasięgach 250 mln obserwujących. Materiały wideo udostępnione w 2018 r. przez studio CD Projekt Red miały ponad 50 mln odsłon.

- W 2018 roku pracowaliśmy też nad zapewnieniem premierze Cyberpunka najszerszej możliwej obecności na półkach sklepowych całego świata. Podpisaliśmy szereg umów na dystrybucję fizyczną obejmujących już w sumie kilkadziesiąt krajów, w tym kluczowe dla nas terytoria Ameryki Północnej i zachodniej Europy. Kolejne umowy są finalizowane– dodaje Kiciński.

Pod koniec roku miała miejsce premiera Wojny Krwi oraz pełnej wersji Gwinta, dla którego producent zapowiada nowe, atrakcyjne treści i funkcjonalności. Pierwszy dodatek pt. Krwawa Klątwa trafi do użytkowników już 28 marca.

Ubiegły rok był również ważny dla segmentu GOG.com, który świętował swoje 10-lecie. Platforma ma obecnie w ofercie ponad 2700 tytułów i właśnie dodała do swojego katalogu kultowy tytuł Blizzarda – Diablo, a wkrótce do oferty trafią także legendarny Warcraft – Warcraft: Orcs & Humans oraz Warcraft II.

źródło: CD Project

Strefa Biznesu: Co Polacy sądzą o nowych technologiach?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gra.pl Gra.pl
Dodaj ogłoszenie