YouTube to nie tylko jeden z najpopularniejszych na świcie serwisów streamingowych, umożliwiających zamieszczanie własnych materiałów. To także jedna z najstarszych, obecnie prosperujących platform tego typu, która przecierała szlaki dzisiejszym konkurentom. Włodarze YouTube wciąż jednak nie odpuszczają i na serwisie wprowadzane są kolejne nowości i zmiany, a już w lutym 2023 roku wejdą w życie najnowsze z nich.
YouTube Shorts i zarabianie pieniędzy przez użytkowników
Jakiś czas temu, wzorem aplikacji TikTok, YouTube wprowadził nową sekcję materiałów, tzw. YouTube Shorts. Okazało się, że filmiki zdobyły spora popularność wśród użytkowników, zarówno wstawiających nowe treści, jak i zwykłych odbiorców. Warto przy tym dodać, ze niektóre zasady związane z krótkimi materiałami na YouTube różniły się od klasycznych treści, ale ma się to wkrótce zmienić.
Zarabianie na Youtube Shorts - od kiedy?
YouTube ogłosił, iż już od lutego 2023 roku na serwisie zostaną wprowadzone zmiany związane z YouTube Shorts. Dotychczas bowiem, ich twórcy nie mieli możliwości monetyzacji tego typu treści, jak jest to obecne w przypadku „klasycznych” materiałów. Otrzymywali oni jedynie jednorazowe nagrody po spełnieniu określonych kryteriów.
Wydawało się to jednak krzywdzące, więc ostatecznie się już od lutego użytkownicy tworzący YouTube Shorts będą mogli zarabiać również na tych treściach, a konkretnie na reklamach wyświetlanych pomiędzy materiałami. Warunkiem jest jednak posiadanie co najmniej 1000 subskrypcji na kanale i 4000 godzin wyświetlonych filmów w ostatnim roku. Tym samym, zakończony zostanie jednocześnie system dotychczasowych jednorazowych nagród.
Sprawdź też: