W dobie zyskujących na popularności usług gamingowych w chmurze Google Stadia wydawało się całkiem dobrym pomysłem. Niestety projekt poległ w konfrontacji z ciekawszymi oraz bardziej rozbudowanymi konkurentami i ostatecznie podjęto decyzję o jego wyłączeniu. Okazuje się jednak, że to nie ostudziło zapędów Google w stosunku do chęci przyciągnięcia graczy.
Gry na YouTube
Firma Google ma w swoim portfolio całe mnóstwo ciekawych usług i marek. Weźmy choćby samą wyszukiwarkę czy bardzo rozbudowane Google Maps. Nic więc dziwnego, że włodarze Google sukcesywnie je udoskonalają, dodają do tej listy kolejne pozycje, a nawet łączą poszczególne z nich. Tak jest i teraz, ponieważ jak donosi serwis Gizchina, firma zamierza wprowadzić gry do YouTube.
Nowa opcja ma nazywać się Playables i pozwolić na granie w gry z poziomu platformy YouTube. Co więcej, jej wewnętrzne testy już zostały rozpoczęte i na razie obejmują jedynie pracowników Google i zaledwie jedną produkcję — Stack Bounce. To bardzo prosta gra zręcznościowa, w której za pomocą skaczącej kulki rozbijamy przeszkody znajdujące się niżej.
Można się przy tym spodziewać, że inne gry udostępnione do grania z poziomu YouTube będą podobne pod względem złożoności, a przynajmniej będzie tak początkowo. Playables mają być dostępne zarówno w „klasycznej” wersji YouTube, jak i w aplikacjach mobilnych na Androida i iOS. Ciekawe, czy temu rozwiązaniu powiedzie się lepiej, niż Google Stadia.
Sprawdź też:

Oto najcenniejsze marki na świecie!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?