Pomijanie reklam na YouTube coraz trudniejsze! Użytkownicy oburzeni. Kolejne utrudnienia dla osób niepłacących abonamentu Premium

Kacper Derwisz
Kacper Derwisz
Zobacz, w jaki sposób właściciele YouTube'a utrudnią życie darmowym użytkownikom.
Zobacz, w jaki sposób właściciele YouTube'a utrudnią życie darmowym użytkownikom. Christian Wiediger / Unsplash
YouTube, poprzez swoje ostatnie akcje, coraz bardziej utrudnia zwykłym użytkownikom życie. Oglądanie treści bez wykupionego abonamentu YouTube Premium jest irytujące, przez co coraz więcej osób decyduje się na opłacanie subskrypcji. Firma dociśnie śrubę jeszcze mocniej i sprawi, że pomijanie reklam stanie się jeszcze bardziej kłopotliwe. Zobacz, co szykują właściciele YouTube.

Spis treści

YouTube i zmiany na platformie

YouTube to internetowy gigant wideo, którego zawartość przeglądają codziennie miliony użytkowników. Filmy zamieszczane w serwisie są bardzo różnorodne. Znajdziemy tam kontent:

  • czysto rozrywkowy,
  • mocno opiniotwórczy
  • oraz edukacyjny,

Dla wielu internautów jest to podstawowe źródło wiedzy na przeróżne tematy. YouTube dynamicznie się zmienia, co przejawia się m.in. ostatnią deklaracją o walce z dezinformacją.

Coraz większe naciski kładzione są również na zwykłych użytkowników. Osoby niezalogowane lub niepłacące abonamentu YouTube Premium są traktowani coraz częściej jak osoby drugiego sortu. Reklam jest tak dużo, że ciężko się przez nie przebić do jakiejkolwiek ciekawej zawartości.

Pomijanie reklam na YouTube jeszcze trudniejsze

Google testuje nową funkcję, która powoli trafia do niektórych użytkowników. Ci są oburzeni, gdyż jest to kolejna kłoda pod nogi dla osób niepłacących za abonament YouTube Premium. Przycisk, dzięki któremu możliwe jest pominięcie niektórych reklam po upływie określonego czasu, stał się znacznie mniejszy. Sprawia to, że trudniej w niego trafić, co nie tylko irytuje, ale zwiększa prawdopodobieństwo przypadkowego kliknięcia w reklamę, co spowoduje otwarcie nowej karty i przejście do niej.

Nowy przycisk zawiera:

  • mniejszy tekst,
  • tło o zmniejszonym kryciu,
  • zakrzywione obramowanie,
  • brak wielkich liter w słowie „Reklama”.

Google w oświadczeniu dla portalu Search Enginge Land potwierdził tę informację i wydał krótkie oświadczenie:

Testujemy aktualizację wyglądu przycisku na wszystkich platformach. Celem jest zapewnienie bardziej spójnego doświadczenia użytkownika zgodnie ze zaktualizowanym wyglądem i sposobem działania YouTube, który ogłosiliśmy w zeszłym roku.

Oczywiście oficjalny powód jest całkiem logiczny, jednak ciężko nie odnieść wrażenia, że ma to również na celu podniesienie zysków z reklam oraz zachęcenie użytkowników do zakupu YouTube Premium. Zmiana ma powoli trafiać na wszystkie urządzenia, więc możliwe, że ktoś z was już wkrótce będzie musiał celować w odnowiony przycisk.

Zobacz również:

od 7 lat
Wideo

Powstaje aplikacja do monitorowania występowania kleszczy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gra.pl Gra.pl