Civilization VI: Rise and Fall. Nowe cywilizacje, nowi przywódcy (wideo)

Radomir Wiśniewski
Wideo
od 16 lat
Rise and Fall to pierwszy duży dodatek do gry Civilization VI. Nowości w mechanice rozgrywki będzie sporo. Nie może też zabraknąć nowych cywilizacji, takich jak choćby Mongolia.

Dodatek Civilization VI: Rise and Fall ukaże się 8 lutego. W grze pojawi się system Złotych i Ciemnych Wieków.
Nowością będzie też współczynnik lojalności miast, z którym będą współgrać gubernatorzy. Pozwolą oni na jeszcze większą specjalizacje miast, a odpowiednio wykorzystani zapewnią lojalność.

Gubernatorów będzie siedmiu, a każdy będzie miał własne drzewo promocji i charakterystyczny dla siebie styl gry.

Twórcy z Firaxis Games zapowiadają także zmiany w sojuszach między poszczególnymi cywilizacjami, takie jak interwencje kryzysowe, kiedy kilka cywilizacji zjednoczy się przeciwko najsilniejszej.

Poza tym będą nowe budynki, zasoby, doktryny i oczywiście nowe cywilizacje. Tych ostatnich zaplanowano osiem, a część już poznaliśmy: to Korea, Holandia i niedawno zaprezentowana w zwiastunie Mongolia.

Na jej czele w grze stoi oczywiście Czyngis-chan. Jego unikalną zdolnością jest Mongolska horda, co w tym przypadku oznacza, że wszystkie jednostki kawalerii są silniejsze i mają szansę na pojmanie i wcielenie wrogich jednostek kawaleryjskich.

Unikalna jednostka tej nacji to Keszigowie, konna jednostka strzelecka z dużym zasięgiem i szybkością (a każda inna jednostka w szyku może korzystać z szybkości Keszigów).
I wreszcie unikalna budowla Mongolii, która zastępuje stajnie: ordu. Wszystkie jednostki konne wyszkolone z mieście z taka budowlą dostają premię do ruchu.

Nie da się nie zauważyć, że konie to podstawa funkcjonowania Mongolii w Civilization VI (i to w znacznie większym stopniu niż w przypadku Scytii znanej z podstawki).

Bez koni Mongolia nie ma właściwie żadnych argumentów w starciu z innymi cywilizacjami i tego braku nie równoważy unikalna umiejętność Mogolii, czyli Örtöö - założenie szlaku handlowego tworzy w mieście docelowym punkt handlowy i zwiększa poziom widoczności dyplomatycznej. A jednostki mongolskie zyskują siłę bojową za każdy poziom tejże.

A jedna z obecnych już w grze cywilizacji - Indie - dostanie alternatywnego przywódcę. Ćandragupta to coś dla tych, którzy grając Indiami chcą postawić na bardziej agresywny styl gry i nie czekać, aż Ghandi będzie miał broń nuklearną.

Unikalna umiejętność Ćandragupty to Arthasastra - po opracowaniu idei szkolenia wojskowego możemy wypowiedzieć wojnę zyskując dodatkową mobilność i siłę bojową w pierwszej fazie konfliktu:

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na gra.pl Gra.pl