Civilization VI: Rise and Fall. Nowe cywilizacje, nowi przywódcy (wideo)

Radomir Wiśniewski

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Rise and Fall to pierwszy duży dodatek do gry Civilization VI. Nowości w mechanice rozgrywki będzie sporo. Nie może też zabraknąć nowych cywilizacji, takich jak choćby Mongolia.

Dodatek Civilization VI: Rise and Fall ukaże się 8 lutego. W grze pojawi się system Złotych i Ciemnych Wieków.
Nowością będzie też współczynnik lojalności miast, z którym będą współgrać gubernatorzy. Pozwolą oni na jeszcze większą specjalizacje miast, a odpowiednio wykorzystani zapewnią lojalność.

Gubernatorów będzie siedmiu, a każdy będzie miał własne drzewo promocji i charakterystyczny dla siebie styl gry.

Twórcy z Firaxis Games zapowiadają także zmiany w sojuszach między poszczególnymi cywilizacjami, takie jak interwencje kryzysowe, kiedy kilka cywilizacji zjednoczy się przeciwko najsilniejszej.

Poza tym będą nowe budynki, zasoby, doktryny i oczywiście nowe cywilizacje. Tych ostatnich zaplanowano osiem, a część już poznaliśmy: to Korea, Holandia i niedawno zaprezentowana w zwiastunie Mongolia.

Na jej czele w grze stoi oczywiście Czyngis-chan. Jego unikalną zdolnością jest Mongolska horda, co w tym przypadku oznacza, że wszystkie jednostki kawalerii są silniejsze i mają szansę na pojmanie i wcielenie wrogich jednostek kawaleryjskich.

Unikalna jednostka tej nacji to Keszigowie, konna jednostka strzelecka z dużym zasięgiem i szybkością (a każda inna jednostka w szyku może korzystać z szybkości Keszigów).
I wreszcie unikalna budowla Mongolii, która zastępuje stajnie: ordu. Wszystkie jednostki konne wyszkolone z mieście z taka budowlą dostają premię do ruchu.

Nie da się nie zauważyć, że konie to podstawa funkcjonowania Mongolii w Civilization VI (i to w znacznie większym stopniu niż w przypadku Scytii znanej z podstawki).

Bez koni Mongolia nie ma właściwie żadnych argumentów w starciu z innymi cywilizacjami i tego braku nie równoważy unikalna umiejętność Mogolii, czyli Örtöö - założenie szlaku handlowego tworzy w mieście docelowym punkt handlowy i zwiększa poziom widoczności dyplomatycznej. A jednostki mongolskie zyskują siłę bojową za każdy poziom tejże.

A jedna z obecnych już w grze cywilizacji - Indie - dostanie alternatywnego przywódcę. Ćandragupta to coś dla tych, którzy grając Indiami chcą postawić na bardziej agresywny styl gry i nie czekać, aż Ghandi będzie miał broń nuklearną.

Unikalna umiejętność Ćandragupty to Arthasastra - po opracowaniu idei szkolenia wojskowego możemy wypowiedzieć wojnę zyskując dodatkową mobilność i siłę bojową w pierwszej fazie konfliktu:

 

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie